メリークリスマス! Merry christmas 今年も一年ありがとうございます。今年の8月にスクラッチを始めました。今年で、まだ、4ヶ月です。まだまだ初心者なので教えてください。 来年もよろしくお願いします。 English is below 〜注意〜 2025年12月27日〜2026年1月6日まで、スクラッチを開きません。理由は、冬休みで、違うところに行くからです。たまに開くかもしれませんが、メッセージしか見ないかもしれませんので、よろしくお願いします。 Thank you for this year. I started Scratch in August of this year. It's only been four months so far. I'm still a beginner, so please teach me. I look forward to working with you again next year. ~Note~ I will not be opening Scratch from December 27, 2025 to January 6, 2026. The reason is that I will be away on winter break. I may open it occasionally, but I may only see messages, so thank you for your understanding.
みなさんが、何をもらったか、教えてください! 下のコメント欄で構いません。 Let us know what you got! In the comments below.